2015

Een nieuwjaar. Ik ben eigenlijk niet zo van het vieren van een nieuw jaar. Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet doen wat hij of zij wilt, dat is niet mijn zaak. Alleen ikzelf vind het buitenproportioneel hoe het gevierd word. Er zijn zoveel mensen op de wereld die gewoon geen eten hebben, die geen kleding hebben, die geen onderdak hebben maar wij die het wat beter hebben, vinden het maar normaal om ik weet niet hoeveel euro’s de lucht in te knallen en gewoon een hele avond te vreten, te zuipen en gigantisch uit ons dak te gaan omdat het om 00.00 ineens een nieuw jaar is.

Elk jaar met nieuwjaar denk ik daaraan. En elk jaar met nieuwjaar als er om ons heen geknald word denk ik aan alle mensen in oorlogsgebieden die dagelijks dit geknal horen. Je zal maar een asielzoeker uit Syrië zijn. Ik geloof niet dat je dan heel relaxed op de bank zit. En van wat van alle dieren die zich de pleuris schrikken? Ik vind het gewoon heel zielig en voor mij is nieuwjaar al jaren niet meer wat het ooit was. Daarom vier ik het niet want er valt niks te vieren. Verdrietig is het dat de regeringen in Arabische landen veels te veel geld uitgeven op zo’n avond terwijl we islamitisch gezien helemaal niet in 2015 zitten en schandalig dat ze dat geld niet weggeven en besluiten om eens 1 jaar hun geld te besteden aan de landen waar mensen het niet goed hebben. 1 Jaar zal al zoveel schelen.

Wat me dus wel een beetje bevalt is het feit van een nieuwe schone lei. Dat komt omdat ik gewoon echt dol ben op schone leien. Elke maandag is een mooie dag voor een nieuw begin. Elke nieuwe dag van de week of van een maand of een jaar geeft je de mogelijkheid om opnieuw te beginnen en alle negatieve dingen achter je te laten. Heerlijk gewoon het idee dat je je fouten achter kunt laten en je leven kunt beteren. Het geeft je gewoon hoop. En hoop doet leven.

About the post

Geen categorie

2 Comments

Add yours →

  1. Mooi geschreven! Hier ben ik het volkomen mee eens. Elke dag is een nieuwe kans om te vieren dat het een nieuwe dag is. Ik vind het ook vreselijk al dat vuurwerk en drank. Ik heb heerlijk geslapen met de jaarwisseling, net zoals elke dag…. Want elke dag is een nieuwe unieke dag om iets te doen waarvoor je gaat 🙂

    Like

Geef een reactie

