Famizo

Bijna 40. Dit jaar word ik 40, als God het wil. 40! Toen ik klein was leek 40 zo oud en toen ik klein was, wist ik zeker dat ik al wist waar ik goed in was. Nu dat ik bijna 40 word, weet ik zeker dat 40 helemaal niet zo oud is en ook dat ik nog steeds niet weet waar mijn talenten liggen. Heb ik wel een talent? Ik bedoel, bestaat dat, mensen zonder talent? Mensen die gewoon maar iets doen maar niks echt heel goed doen? Die altijd maar 6jes scoren met alles? Mijn moeder die kan heel veel dingen echt heel goed, ze kan goed naaien, ze kan goed schilderen, ze kan goed koken, ze kan goed mensen thuis ontvangen voor etentjes, ze kan goed mozaïeken etc etc. Mijn vader. Mijn vader die is een timmerman, een aannemer, die heeft gouden handjes. Mijn broer die kan koken en heeft het huis dat hij gekocht heeft helemaal uit elkaar getrokken en opnieuw opgebouwd. Tis echt een prachtig huis geworden.

Kom ik aan. Ik heb een beroerde motoriek want ik kan niet eens recht knippen, etentjes? Nou vorige keer kwam er een bevriend stel en dat waren maar 2 mensen en ik was al gestressed en het eten was mislukt. Als ik een gerecht maak uit een kookboek of via internet is het bijna nooit wat het moet zijn. Klussen zoals mijn vader? Whuaahhahahahaha ik? Nee dus. Het huishouden dan misschien? Nou ehm, ik stel de afwas altijd uit. Er ligt een mega berg om te strijken, overal projecten die aangepakt moeten worden en het liefst doe ik het niet. Das ook al geen talent dan he. Werken in een winkel, gedverrrrr bleh, ik krijg stress van kassa’s en inpakken. Ook niks voor mij dus. Werken met kinderen, ehm ik heb mijn diploma ervoor, ik heb het een tijdje gedaan maar ik vind het lastig om met kinderen te werken en dan ’s avonds weer mijn eigen kinderen te hebben. Voor mij is het een beetje een overkill aan kindergebabbel. Ook al niet dus.

Het enige wat ik echt leuk vind en waarvan ik vind dat ik het redelijk kan is schrijven. Maarja dat is dus ook weer iets waarvan half Nederland dat leuk vind en wie zegt dat ik het echt kan? Ik? Omdat ik zelf mijn stukjes wel leuk vind? Is dat eerlijk of is dat gewoon zelfverheerlijking en totaal niet objectief? Ik weet het niet, ik weet alleen dat ik me er goed bij voel als ik het doe en dat het iets is dat ik wel 20 keer per dag kan doen en dat zegt al best veel. Dus wat ik ga doen, ik ga het gewoon proberen. Ik ga gewoon proberen om deze blog bij te houden en ik ga schrijven over alles wat in mijn hoofd schiet. Misschien is het niet mooi, daar kom ik dan later wel achter maar ik ga in ieder geval proberen om in 2015, het jaar van mijn 40ste verjaardag, het talent dat God mij gegeven heeft, te ontdekken. Zodat ik niet hoef te zeggen dat ik er nooit naar gezocht heb. Voor nu ga ik nog even uitzoeken hoe alles werkt en voor de rest, wees mild en wees gelukkig en wees lief voor elkaar.

About the post

Geen categorie

Geef een reactie

