Prins G.

Zoals ik eerder al schreef over prinses S., heb ik ook nog 3 andere kinderen. De oudste jongen is G. De G. is 16 jaar. Eigenlijk ben je op je 16e in de bloei van je leven maar G. is eigenlijk niet heel happy. G. is een hele leuke jongen hoor, daar niet van. Alleen leeft hij een beetje tussen zichzelf in. Want eigenlijk heeft hij geen plek op onze aarde waar hij zich helemaal happy voelt. Er is altijd wel een gebrek aan iets. Bij ons vind hij het niet altijd heel gezellig en bij zijn vader kan hij niet helemaal zichzelf zijn. Daarbij zit hij ook met het conflict dat ik nooit zal hebben. Belgie/Nederland. In Belgie heeft hij al zijn vrienden en voelt hij zich thuis en in Nederland is het toch allemaal een beetje anders.

G. is heel gevoelig en serieus en heel creatief met schrijven en zich uiten. Zo heeft hij vorig jaar al een script gemaakt voor een korte film: “Project Vivid”. Super stoer natuurlijk. Alleen is hij voor de zomervakantie verhuisd naar zijn vader in Nederland en kon hij niet verder gaan met degene waarmee hij dit van plan was. “Project Vivid”, zit dus even in een stille fase. G. kan ook supergoed acteren. Toen hij van de ASO naar de kunsthumaniora wilde moest hij een toelatingsexamen doen en daar werd verwacht dat hij moest improviseren. Ik heb hem weggebracht en ben weggegaan toen hij de audities moest doen. Ik was geloof ik zenuwachtiger dan G.

Dat was helemaal nergens voor nodig want aan het einde van de middag kreeg ik een voicemailbericht waarop stond dat ze hem “heel graag op de kunsthumaniora zouden terug willen zien en dat hij daar kon beginnen.” Ik geloof niet dat ik ooit trotser ben geweest. Nu hij in Nederland zit, zit hij niet op een toneelschool. Dat is dus ook wel iets waardoor hij zich niet heel goed voelt in Nederland.  Gelukkig is hij wel actief en wil hij zich inzetten voor de jeugd doormiddel van de jeugdraad. Dat vind ik knap. Hij heeft zelf een mailtje naar de burgemeester gestuurd om dat kenbaar te maken en hij is uitgenodigd. Want natuurlijk maak je je leven grotendeels zelf. De grote factoren die belangrijk zijn kun je niet altijd uitschakelen maar je kunt er wel van alles aan doen om buiten die grote factoren om, je leven leuker te maken.

Ik ben erg trots op G. Ondanks alles wat we hebben meegemaakt is hij nog steeds een positieve jongen die voor iedereen een uitstekende gesprekspartner is. Hij kan supergoed dingen analyseren en is eerlijk als je om zijn mening vraagt. Ik denk dat hij het wel ver zal schoppen want ondanks dat hij het zelf niet heeft, heb IK wel vertrouwen in hem. Ja, G., ik heb vertrouwen in jou en niet alleen ik hoor, iedereen die jou kent. Dus vertrouw op jezelf zoals ik dat doe en dan G., zul je heel ver komen. Love you

About the post

Geen categorie

Geef een reactie

