Prins N.

Oh my God, ik ben echt zo trots op prins N.! Prins N. is namelijk best een lastige slaper. Naar bed brengen, betekent echt dat ik naast hem moet gaan liggen en hem de borst moet geven. Van de week had ik al een poging gedaan hem alleen te laten slapen. Dat lukte ook, maar omdat hij de dag erna op zijn hoofd was gevallen, durfde ik het niet om hem weer even te laten huilen. De eerste keer dat ik het probeerde heb ik hem beneden eten gegeven en daarna heb ik hem boven in bed gelegd. En iedere keer als hij omhoog kwam, pakte ik hem even op om hem goed neer te leggen. Dat duurde eventjes, dat spelletje maar uiteindelijk had hij het toch door. Hij begon te huilen en te krijsen. Ik heb hem toen zachtjes over zijn wangen geaaid en heb gezegd dat hij maar lekker moest gaan slapen.
Zijn bed staat naast de mijne en ik heb hem weer teruggelegd en ben toen in mijn eigen bed gaan liggen. Hij ging weer staan en huilen maar uiteindelijk werd hij toch rustig en viel in slaap.

Vandaag wilde ik het weer proberen omdat de S. deze week als het goed is naar school gaat en het heel belangrijk is dat we een ritme gaan krijgen en ons beertje ook wel moet slapen als het tijd is. Vroeger zou ik gewoon de kamer uitgaan maar dat is eigenlijk zielig. Hij zou dan in paniek raken omdat hij mij niet meer zou zien en zijn gevoel van veiligheid zou weg zijn. Als hij heel erg zou huilen en ik zou niet reageren zou hij misschien stoppen maar verdrietig in slaap vallen. Dat wil ik niet meer. Als ik zelf heel verdrietig ben en iedereen negeert me, dan zou ik dat ook vreselijk vinden dus waarom zou ik mijn kind dat aandoen?

Nou vanmiddag wilde ik het dus weer proberen en het ging echt wonderbaarlijk. Ik heb hem neergelegd en hij stond maar een paar keer recht. Toen ik op mijn bed ben gaan zitten is hij gewoon braaf gaan slapen. Hopelijk snapt hij het vanavond ook want het kost me heel veel tijd om met hem te gaan liggen elke avond. Ik heb straks de avonden hard nodig. Omdat ik nogal een stresskip ben, zal ik de avonden moeten gebruiken om de volgende dag voor te bereiden. ’s Morgens hoef ik dan niet zoveel te doen. En het scheelt mij ook heel veel stress. Als je nog een ander kind hebt dat ook naar bed moet is het heel vervelend als je continue bezig bent.
Naast het vinden van mezelf en mijn talent, wil ik dit jaar ook gebruiken om wat meer tijd nuttig te gebruiken en dit geweldige begin van prins N.  geeft me alvast heel veel hoop!

About the post

Geen categorie

Geef een reactie

