Wonderen

Het is zondagavond, de kinderen slapen en meneer is aan het werk. Hij komt zo thuis en in de tussentijd kijk ik de folders na. Het zijn weer solden. En ik zie iets moois staan en eigenlijk is dat ook hoe ik in het leven sta.

Je kunt op 2 manier tegen het leven aankijken:

Ofwel geloof je dat er geen wonderen zijn,
ofwel geloof je dat alles een wonder is!

En echt, ik zie de hele dag wonderen. Als ik zie hoe de S. groeit, wat ze leert zonder dat ze leert. Wat ze zegt, hoe ze speelt.
Als ik naar de N. kijk die bezig is met taal en zijn taalontwikkeling en ook met zijn motoriek want hij probeert raak te gooien naar de televisie..(fijn)
Als ik naar buiten kijk en die kleine koolmeesjes zie vliegen. Als ik in de spiegel kijk ’s morgens. Dat is ook een wonder, dat je eerst jong was en vol leven en er zelfs ’s morgens fris en fruitig uitziet en dan ouder word en gewoon elke dag met meer rimpels en dikke ogen opstaat, helemaal niet meer zo fris en fruitig.

En wat ik vooral denk ik is:

Hoe kun je nou niet geloven in een Schepper?

Ik vind dat gek, als ik een blog schrijf verwacht toch ook niemand dat dat vanzelf ontstaat zonder dat ik schrijf? Als je de nieuwste iPhone ziet dan snap je toch ook dat dat niet vanzelf in elkaar werd gezet? Hoe komt het dan, dat mensen denken dat iets zo mooi, zo ingewikkeld en ingenieus als een mens, vanzelf is ontstaan, na een hele grote knal en heel veel evolutie. Elke dag zijn er momenten waarop ik met mijn neus op de feiten gedrukt word, hoe wonderbaarlijk is Zijn schepping! Een baby die 9 maanden groeit in je buik en er dan uitkomt en gewoon van zaad en een eicel een compleet mens is geworden. En dat is dan toevallig? En dat dat kind een geheel eigen karakter en een eigen wil heeft is ook toevallig? En het wonder van de borstvoeding? Elk wezen heeft zijn eigen voorziening en het mensenkind heeft de borstvoeding van zijn moeder. Het allerbeste wat er op aarde bestaat voor een kind. Het aller allerbeste. Niks wat kunstmatig is gemaakt is zo goed als the real stuff. NIKS. Ik kan nog uren doorgaan over de wonderen die ik dagelijks ervaar maar het wonder van de slaap roept mij. Ik ga er gehoord aan geven zodat ik morgen, inshaAllah, als God het wil, het wonder van de ouderdom weer in de spiegel kan aanschouwen. Slaap lekker..

About the post

Geen categorie

Geef een reactie

