Blogs

Zo ongeveer in 20o2 ben ik zelf voor het eerst gaan bloggen. Volgens mij ben ik op het idee gekomen via het viva forum, ik weet het niet meer zo goed. Ik woonde alleen met mijn 2 oudsten en had echt wel een uitlaatklep nodig zo af en toe. Het bloggen beviel mij echt hartstikke goed want ik kon alles van me afschrijven. Echt alles. Als ik boos was, als ik blij was, als ik verdrietig was, als ik me irriteerde, als ik iets echt leuk vond. Gewoon alles. Soms zat ik ergens mee in de knoop en dan schreef ik een blog en was het weg of soms had ik het dan voor mezelf weer op een rijtje. Dat was echt fijn. Zo beschreef ik ook van niet moslim naar wel moslim. Als je mij volgde kon je mijn verandering zien.

In 2005 veranderde er veel in mijn leven. Ik kwam mijn man tegen. Ik had hem al vaker gezien maar op 5 september 2005 spraken we voor het eerst met elkaar en op 30 september zijn we getrouwd. Ik had ineens veel minder tijd natuurlijk want als je alleen bent hoef je met niemand rekening te houden en kun je doen wat je wilt. Als je trouwt veranderd dat. Mijn blog stond op een laag pitje en na een paar maanden verhuisden we naar Antwerpen. Daar hadden we heel lang geen internet en de belhuizen waren zo vies en die toetsenborden waren anders, ik kreeg daar altijd ruzie mee. Ik stopte dus met http://www.miesjelle.web-log.nl . Ik had er ook niet meer zo veel tijd voor omdat ik nog steeds in Nederland op school zat en continue heen en weer aan het reizen was. Dat moest ik combineren met de kinderen en een huishouden dus ach, sja, dan maar niet meer bloggen. Maar God, ik miste het! Maar omdat bloggen toch een stukje van jezelf is en ik me schaamde om me zo kwetsbaar op te stellen voor mijn man, stelde ik het uit en uit.

Eigenlijk kwam het er gewoon elke keer weer op neer dat ik het bloggen echt heb gemist. Gewoon een stukje voor jezelf waar niemand zich mee kan bemoeien, waar het alleen gaat om wat IK belangrijk vind. Gelukkig kwam dat steeds vaker naar boven. Een tijdje terug besloot ik het toch weer te proberen en begon ik met http://www.mijnaddjihad.wordpress.com. Omdat ik me nog steeds een beetje schaamde vertelde ik niks aan mijn man maar dat voelde niet zo goed. De naam was ook niet echt representatief voor de blog want het ging niet alleen over add. Daarom heb ik nadat ik op facebook de 365 bloggen pagina tegenkwam, besloten helemaal opnieuw te beginnen met iets dat wel bij mij past. En dat is famizo. Het omvat alles over mij. Heerlijk zo een plekje voor mezelf. En omdat ik blogs lezen ook zo leuk vind zal ik elke week een blog linken die ik leuk vind om te lezen. Dat probeer ik te doen op woensdag. Wil je dat ik jou blog een keer link mail me dan op fb en misschien zie je je blog dan hier terug.

About the post

leuke blogs

Geef een reactie

