JeSuisFamizo

Je logt je in op facebook en dan, dan zie je allerlei berichten over Parijs. Parijs, waar mensen zijn vermoord om wat ze deden. De media kon niet wachten om het woord ‘islam’ en ‘moslim’ de ether in te knallen. ‘Moslimterrorist’ kon er ook nog wel bij. Geert Wilders werd direct om zijn mening gevraagd en de ene na de andere hoge piet kwam met zijn hoofd op tv. Sja, en daar zit je dan, als moslim. Want WEER zijn er een stelletje lafbekken die mijn geloof willen besmetten. WEER een stelletje mafkezen die menen voor eigen rechter te kunnen spelen. En begrijp me niet verkeerd he, ik was er niet bij, ik weet niet wie het gedaan heeft en de ‘bewijzen’ neem ik ook niet heel serieus want ik heb er een aantal vraagtekens bij. Maar feit is wel dat er “Allah akbar”  is gezegd. Dat betekent Allah, God, is groot.

Tijdens het gebed, wat ik 5 x per dag verricht, minstens, zeg ik dat ook. Elke dag..Hetzelfde als de terroristen (want dat zijn ze dus WEL). Ik zeg hetzelfde als een paar idioten. Maar ik weet zeker dat ik het met een hele andere intentie zeg. Ik zeg dat God groot is omdat ik het geloof. Ik geloof dat God groot is. Dat betekent dus dat ik ook geloof dat God de rechter is. Dat God uiteindelijk wel afrekent met mensen die hier andere mensen onrecht aandoen. Dat iemand vermoorden niet mijn taak is. Dat het leven of de dood van iemand alleen in de handen van de Enige God is. Dat iedereen mag zeggen wat hij of zij denkt. Dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben want mijn hart krimpt ook ineen bij tekeningen over de profeet (vrede zij met hem). Dat doet mij pijn.
Zelfs belangrijke mensen die geen moslim waren, hebben zeer veel respect voor hem. Ik, als moslim, zelfs nog meer.

Alleen IK kies ervoor om de liefde die ik voor hem heb en het respect dat ik voor hem heb, uit te dragen door  middel van goed gedrag. Door middel van glimlachen naar andere mensen, opstaan voor mensen die willen zitten, iemand helpen die hulp nodig heeft, mijn kinderen proberen goed op te voeden zodat ze geen overlast bezorgen, mijn afspraken nakomen en nog zo veel meer. Want dat is in mijn ogen islam. Dus lieve mensen, ik ga geen sorry zeggen want ik heb het niet gedaan. Ik heb hier niks mee te maken. En ik kies ervoor om de haat te negeren, om de haat uit te sluiten. Ik kies voor liefde want jij en ik, ik en jij, hebben meer overeenkomsten dan verschillen en daar moeten we naar kijken. Geef haat geen kans maar spread the love en laat zien dat wij, als mensen, als samenleving, moslim of niet moslim, vooral overeenkomsten hebben en dat wij haat niet tussen ons laten komen. #nietmijnislam

About the post

Geen categorie

7 Comments

Add yours →

  1. aminacasamina 8 januari 2015 — 12:47

    Heel mooi beschreven hoe vele moslims denken en voelen over dit hele gebeuren !

    Like

  2. mooi verteld Famizo; tu és ….. !

    Like

  3. Hopelijk kiest iedereen daar uiteindelijk voor Alida

    Like

  4. Dank voor je blog, Famizo. Ik sta helemaal achter wat je zegt. Het gaat niet om enige religie meer, deze waanzin. Het gaat om extremisme/terrorisme. En of dat over Islam, Christendom, Jodendom of wat dan ook gaat, maakt geen enkel verschil.

    Ik geloof dat geen enkele religie geweld voorschrijft en ik hoop dat we, door elkaar te respecteren en te beseffen dat we het allemaal samen kunnen doen op deze aarde, kunnen bijdragen aan een wereld die steeds mooier wordt. Daar ga ik voor!

    Like

Geef een reactie

