lifehacks

Zoals ik al zei ben ik niet het type dat erg georganiseerd is qua huishouden. Niet dat ik ergens anders wel georganiseerd ben maar ok.
Elke dag was het weer een strijd om iets te bedenken voor het eten. Voordat ik getrouwd was maakte dat niks uit. Ik kookte en de kinderen aten, of niet. Als je trouwt is dat anders, dan kook je voor een andere, volwassen persoon. Mijn man is Marokkaans. Hij houdt wel van verschillende dingen maar het liefste eet hij Marokkaans. Wat voor hem dus wel jammer is, is dat ik geen ster ben in koken en vooral niet in Marokkaans koken. Wat ik het liefste eet is pasta, frieten of zo’n lekkere stamppot. Soraya heeft natuurlijk, zoals de meeste 6-jarigen, weer een andere voorkeur.

Ik heb een tijdje geprobeerd om weekmenu’s te maken zodat we elke week netjes boodschappen konden doen. Maar dat werkte helemaal niet. Voor mij was het ideaal omdat ik dan altijd wist wat ik moest doen en wat we gingen eten maar mijn man vond het maar niks. Het was voor hem een beetje TE vastgelegd. We bleven dus maar een beetje aanrommelen. Tot ik ineens het licht zag en de de dagen een ‘thema’ heb gegeven. Iedereen komt een keer aan bod.

  • Maandag     = Soep met iets erbij
  • Dinsdag       = Gezond
  • Woensdag   = Sorayadag. Mijn enige voorwaarde is dat er groenten bij moeten.
  • Donderdag = Marokkaans
  • Vrijdag        = Als het maar lekker is want het is vrijdag! (S. loves Fridays)
  • Zaterdag     = Mijn dag
  • Zondag        = Dag van Directeur F.

Dit werkt echt heel prettig. Voor Soraya is het fijn dat zij het 1 dag van de week mag bepalen en mijn man weet zo dat we zeker elke week minstens 1 x Marokkaans eten.
Mijn dag is de dag die gewoon flexibel is want ik hoef niet perse iets wat ik lekker vind. Het geeft ons genoeg vrijheid om de dag zelf nog te bepalen als we willen maar we weten altijd in welke richting we moeten zoeken. Best een life hack als je het mij vraagt..

About the post

Geen categorie

2 Comments

Add yours →

  1. Zo herkenbaar!!! Mijn man gaat alleen niet akkoord met 1 x per week marokaans eten.

    Voordeel hier is dat we beiden fulltime werken en daarnaast 4 sportende kinderen hebben dus we doen alles samen waardoor hij vaak na t werk in de keuken staat en ik de kinderen overal heen breng voor hun zwemlessen/trainingen.

    Like

    • Hahaha Malika, ik wilde het nog vragen van HOE DOE JE HET? Maar wel fijn dat jullie een team zijn. Enja het is niet echt 1 x per week Marokkaans hoor. Want hij heeft ook nog een dag dat hij mag kiezen en als ik niet weet wat ik moet maken, maak ik le3des of besara. Lekker makkelijk.

      Like

Geef een reactie

