Spam je blog maar hoor hier

Vroegah toen ik nog in Nederland woonde en alleen woonde met mijn 2 oudste kinderen had ik ook een blog. Heel simpel, via web-log.nl. Heel veel hoefde je niet te regelen als je dat deed. Je kon gewoon een lay-out kiezen die je leuk vond en heel makkelijk de kleuren instellen. Dat was heel gemakkelijk. Af en toe wilde ik iets anders en dat was binnen een poep en een scheet opgelost.

Nu is bloggen heel anders want er komt veel meer bij kijken. Ten eerste heb je ik weet niet hoeveel instellingen. En dan heb je nog de verschillende soorten social media waar je je blog op kunt delen. Dat is gewoon verschrikkelijk. Bloggen zoals vroeger gaat gewoon niet meer. Ik zal dus mee moeten gaan met de tijd. Dat betekent ook dat ik de verschillende soorten social media die ik heb, moet inzetten om bezoekers te krijgen. En dat staat me dus vooral tegen. Alsof je in een winkelstraat staat en zegt: JOEHOEEEEEEEEE, ik schrijf zo leuk, ik schrijf zooooo leuk, kom mijn blog lezen. En zo ben ik dus niet. Ik ben een twijfelaar. Ik twijfel altijd aan mezelf. En vooral als je in een nieuwe wereld komt kijken is dat heel lastig. Want waarom wil ik dat iedereen mijn blogs leest? Wat is er nou zo interessant aan? Waarom wil ik dat mensen hun mening geven? Waarom ik nou wil dat iedereen mijn blog leuk vind daar kan ik geen antwoord op geven. Behalve dat het gewoon goed is voor mijn ego.

Als je nooit ergens goed in bent (gisteren trouwens noedelsoep gemaakt maar de noedels waren niet eens gaar, there u go), heb je gewoon iets nodig waar je positieve feedback over krijgt. Zelfs opbouwende feedback is welkom omdat je daardoor beter kunt worden. Als je dus vandaag mijn blog leest omdat je even wilt spammen, lees dan alstjeblieft wat van mijn andere blogs en wees dan welkom om me een mailtje te sturen op famizo@hotmail.com met opbouwende kritiek. Leuke dingen mag je gewoon hieronder plaatsen hoor hahaha.

Nou go ahead, spam je blog, spam je blog, spammuhhhhhhh maar! Oja, volg je me wel aub?

About the post

Geen categorie

9 Comments

Add yours →

  1. een weg zoeken in alle bescheidenheid, ik denk dat ik ook daarmee bezig ben. eerst maar eens wennen. eerst maar eens zien. altijd leuk als iemand even kijkt maar vind ik tegelijkertijd ook eng omdat de YES vanuit mijn hart nog niet gevallen is …… http://whatamyday.com/ en dat allemaal op SaaieZondag waar vandaag over ga schrijven.

    Like

  2. Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan ook geen antwoord geven op de vraag waarom mensen mijn blog zouden moeten lezen. Ik heb niet het gevoel dat ik er iemand mee kan helpen ofzo. Ik vind het enkel leuk om te doen. That’s it.
    Jij schrijft wel grappig en herkenbaar. Dus dat is al leuk :).
    En nu een spammetje http://www.freespiration.be

    Like

    • Jaaa, das lastig he maar jij bent ook juf he, je hebt al een talent blijkbaar. Ik vind niet of je daar ook over schrijft maar ik zou het zelf wel leuk vinden om te lezen omdat ik erg bezig ben met onderwijs. We hebben een school gevonden met een juf die echt helemaal enthousiast een nieuwe vorm van leren wil uitproberen. Ze had 15 jaar in het katholieke onderwijs gestaan en voelde zich daar niet meer goed bij omdat de kinderen niet echt centraal stonden, meer de einddoelen. Op deze school staan de kinderen meer centraal. Het is een Fopem school.

      Like

    • Ik zal jouw blog lezen omdat ik interesse heb in het onderwijs en jij daar duidelijk expertise in hebt. Al zie ik nu net dat je twee verschillende blogs hebt…

      Like

  3. Wat leuk dat jullie mij willen volgen. Ik ben inderdaad een juf maar ik blog daar (bijna) niet over omdat er een grote hap van mijn vrije tijd in mijn werk kruipt. Bloggen is voor met net eens ontsnappen uit mijn werk.
    @Famizo, wat leuk dat jij dat als een talent ziet. Ik had dat zelf nog nooit zo gezien. Het is gewoon hetgeen waar ik voor opgeleid ben. Maar ik doe het wel met hart en ziel.

    Like

    • Nou je kunt er wel voor opgeleid zijn maar dat wil niet zeggen dat je er goed in bent he.
      Ik zou het niet kunnen. Als je er niet goed in bent dan merk je dat ook aan de kinderen.
      Kinderen pikken alles op. Toen ik stage liep in de 2e kleuterklas waren er 2 verschillende
      juffen. De een zat echt op haar plek en had overwicht en de ander had gewoon veel minder
      overwicht. Ze luisterden niet zo goed naar haar.

      Like

  4. MominLuxembourg 21 januari 2015 — 11:33

    Ik kan ook geen antwoord geven op de vraag waarom mensen mijn blog zouden moeten lezen. Het is voor mij een soort uitlaatklep, om toch een beetje een klankbord te hebben in deze wereld.

    Like

Geef een reactie

