Lente, het begin van de zon in je hart

Laten we eerlijk zijn, de winter doet rare dingen met ons. Onze gezichten zijn grauw, ons lichaam verkleumd van de kou als we buiten zijn en de vriendelijkheid straalt er niet vanaf bij iedereen. Sinds Soraya naar school gaat ben ik elke ochtend rond half 8 al de deur uit. Voor iemand die lekker langzaam op kon starten is dat best vroeg om helemaal klaar te zijn. Toch hou ik ervan. Vooral nu de lente is aangebroken. Ok, ok, het weer is nog niet zo lente-achtig als het woord lente ons laat voelen maar het begin is er!

Ik vind het heerlijk om ’s morgens de deur uit te gaan terwijl het licht is. De heerlijke ochtendgeur die zo lekker fris is, de mensen die allemaal een doel hebben en daar naar onderweg zijn. De slaperige mensen die hun hond moeten uitlaten. I love it. Het lekkerste is als ik terug naar huis ga en mijn boodschappen op de terugweg doe. Hoe heerlijk, dat je rond 10 uur thuis komt en alles al in huis hebt.
De weg naar huis terug is met de N. soms een beetje lastig omdat hij het niet zo heel lang rustig kan houden. De terugweg is een beetje too much voor hem maar als we dan de bus uit zijn, is hij weer helemaal blij. Hij begint spontaan te blaffen naar alle dieren, honden, katten, eenden…Zo gezellig. Thuis aangekomen krijgt hij meestal eerst wat te drinken bij mama. Daarna kan hij lekker spelen en drink ik mijn koffie. Behalve als mijn man een onderbroken dienst heeft, dan komt hij tussendoor thuis eten. Het kost me wel wat tijd maar het is wel fijn.

Omdat Soraya ook weer vroeg naar bed moet, zo rond 19 uur omdat ze anders echt niet te genieten is ’s morgens en mij dat veel meer stress kost, eten we ook lekker vroeg. Heerlijk om te eten als het nog licht is en de kinderen vroeg naar bed te brengen want het voordeel is dat de N. nu ook eerder gaat slapen. We liggen er allemaal veel vroeger in. Als volgende week de avonden weer langer gaan worden, zal dat voor mij ook een meer ontspannen gevoel geven. Eerlijk, als je de avonden spendeert aan koken, eten, opruimen en de kinderen naar bed brengen, lijkt dat soms het enige wat je op een avond doet. Gelukkig komt daar volgende week verandering in zodat ook ik weer wat tijd voor mezelf krijg. De tijd die ik eigenlijk zo broodnodig heb. Heerlijk, nu nog de tuin in orde maken voor de zomer met een terrasje, wat speelgoed, het snoeien van heeel wat hout en een leuke tuinset en we zijn helemaal klaar voor het lekkere weer en de daarbij behorende positiviteit!

Word jij ook zo blij van de lente of heeft het niet zo veel invloed op jou?

About the post

Geen categorie

6 Comments

Add yours →

  1. Hihiii ik volg je nu lieverd! Mooie blog wat schrijf je leuk! xxx

    Like

Geef een reactie

