Babbelblogje

Zomaar ineens uit het niks een blog schrijven. Gewoon omdat het kan, gewoon omdat de kinderen aan het slapen zijn en meneer de directeur aan het werk is. Normaal gesproken heb ik altijd een idee voordat ik de computer aan doe maar vandaag niet. Vandaag laat ik het toetsenbord maar eens lekker ratelen. Das ook fijn. Ik kan het over veel dingen hebben….Ik kan het hebben over het laatste nieuws van het Soraya front. Soraya had namelijk een wiebeltand en vorige week toen we naar Nederland gingen, zijn we op bezoek geweest bij de broer van mijn man die zomaar even zonder probleem haar tand eruit haalde. Zonder kick gewoon. Ik was in shock. Ik bedoel, helloooo! Gisteren is ze geboren, vandaag is haar tand eruit. What’s next? Haar huwelijk? Het gaat allemaal zo snel ineens.

Nouja dat was dan Soraya en ik kan het ook nog hebben over the one and only dominator, de N. Ja, de N. Die kleine dictator die alleen maar ging slapen met een beetje melk van mama en dan in het bed van mama. Nou guess what? Die kleine, stoere jongen slaapt nu al een paar nachten in zijn eigen bedje. Ik zag er gigantisch tegen op maar nadat hij ’s nachts een paar keer gewoon met zijn hoofd boven op mijn hoofd knalde, soort van slaperige kopstoot, was ik het wel zat. Zijn vader was het allang al zat maar ik vond het wel gezellig. Nou niet meer hoor. Anderhalf jaar een kleine in je bed is niet heel erg want zo’n klein, warm, schattig lijfje tegen je aan is echt te cute maar als je kopstoten krijgt en je je bed uitgeduwd word door zo’n wurmpje, is het tijd om een andere aanpak te kiezen. Zo gezegd zo gedaan. Op advies van mijn man begon ik er dan echt, echt aan. De eerste keer ging best gemakkelijk. Ik had namelijk veel erger verwacht. Ik begon met uitleggen dat hij in zijn eigen bedje moest slapen. Daarna heb ik hem dan neergelegd en werd hij me toch een partijtje boos maar geen probleem, ik was voorbereid en bleef rustig tegen hem zeggen dat hij moest gaan liggen en moest gaan slapen. Op een gegeven moment herinnerde ik me dat kindjes slaperig worden als je over hun oortje streelt omdat daar energiebanen lopen.

Zo gezegd, zo gedaan en whatta ya know, hij werd echt helemaal rustig. Hij bleef liggen, en ik streelde zijn oor en hoofd en pakte zijn handje. Zo is hij dan uiteindelijk in slaap gevallen. Alles bij elkaar nog een 25 minuten mashaAllah. Ik was er al een keer mee begonnen maar omdat hij toen ziek was en naar het ziekenhuis moest, en daarna weer ziek werd, was ik ermee gestopt. Dus hij had zelfs al heel lang niet in zijn bed geslapen. Echt ik was super verbaasd dat het vrij snel ging. Nou het grootste nieuws tot nu toe is dat hij al 2 x heeft doorgeslapen. Het kan best zijn dat hij vannacht gewoon wakker word maar ik ben al super blij dat hij eens doorgeslapen heeft. Dat betekent dat hij het toch wel kan!

Jeetje, voor iemand die nog geen idee had, heb ik toch al best veel geschreven zeg, wat ben ik ook een babbelkous!

About the post

Mijn kippetjes

2 Comments

Add yours →

  1. Vaker doen zo’n blogje ❤ Erg leuk om te lezen. En wat superfijn ma sha Allah dat je hem zo in slaap kreeg. Dat ga ik ook eens proberen 😀

    Like

  2. Oh echt haha, grappig. Ga ik doen inshaAllah.

    Ja, deze manier is gewoon fijn. Kijk, huilen hoort er sowieso wel bij maar als je er bij blijft, voelt Z. zich nog steeds veilig omdat je er bij bent en raakt niet in paniek omdat je weggaat. Ik heb dat met die andere kinderen wel gedaan en vooral met de oudste was dat erg. De wijkverpleegkundige zei dat ik haar gewoon moest laten huilen en ik was zo naïef en dom dat ik haar echt heb laten huilen, 2 uur lang en ik was niet eens gaan kijken. Ik krijg er nog een naar gevoel van in mijn maag dat ik dat heb gedaan.

    Like

Geef een reactie

