Voordelen van emigreren

Na mijn vorige blog met daarin gewoon mijn gevoelens over de emigratie, kreeg ik de vraag of er ook positieve dingen waren in België. Ik had gewoon een blog geschreven over hoe de dingen voor mijn overkwamen en hoe ik het beleefde en beleef en had me niet gerealiseerd dat het wat negatief overkwam…Natuurlijk heeft alles 2 kanten en gelukkig maar. Belgie heeft namelijk ook heel veel leuke dingen. Als eerste natuurlijk de chocolade en de frieten. Serieus, sinds ik hier woon en heb geleerd hoe je frieten moet maken doe ik het echt heel vaak. Het is momenteel een beetje minder omdat ik vaak last van mijn maag krijg van vet eten maar echt, sinds ik het succesrecept heb, is een frietje halen er niet meer bij hoor. Dat is gewoon een zak patatten uit de kast halen en schillen voor je leven. Hoppeteeee. Nou wat nog een voordeel is, is dat mijn man hier gewoon een goede baan heeft. In Nederland was het financieel wat minder maar hier gaat het gewoon redelijk goed elhamdulilah. Financieel is het sowieso beter in België want qua ziektekosten zit je hier gewoon veel lager. In Nederland betaal je per maand wat wij per jaar betalen. Ja, je betaalt wel een eigen bijdrage als je naar de dokter gaat maar ik denk dat dat wel overeenkomt met de eigen bijdrage in Nederland als je het op een jaar ziet. En zelfs als je meer betaalt, ben je nog goedkoper uit.
Nog een voordeel, ik heb hier zoveel slechte woningen gezien. Je wilt het echt niet weten. De hele indeling is in bijna alle huizen/appartementen heel vreemd. Ik heb zo vaak gezien dat er bij een advertentie stond dat er 3 slaapkamers waren maar dat dan de ene kamer met de andere kamer verbonden was. Ja, technisch gezien zijn het dan 2 kamers maar als je in de ene kamer moet komen via de andere kamer, telt dat voor mij toch wel als een minpunt. Het voordeel aan die krotjes is dat ik nu echt superblij ben met de woning die we nu huren.

Na het drama van het vorige appartement count ik mijn blessings dan ook bijna dagelijks. Het is een sociale woning. We stonden redelijk lang op de wachtlijst en kregen een appartement omdat we 2 kinderen hadden toen. Maar omdat ik zwanger raakte van kleine N., hadden we recht op een huis. Nou vanaf het moment dat we dat aan mochten vragen, heeft het denk 2/3 maanden geduurd voor we er in zaten. We kregen een brief dat we een woning aangeboden kregen in Merksem. Nou was ik niet zo’n fan van Merksem omdat het best wel afgelegen is maar toen ik het huis zag, was ik zo dankbaar. Echt, het is in een hele rustige buurt, een doodlopende straat met maar 16 huizen. 8 aan de ene kant, 8 aan de andere kant. Een hele grote hoektuin, echt veel groter dan die van de buren die een rechte tuin hebben. 3 slaapkamers en een garage. En het hele huis is gerenoveerd. De kwaliteit van de renovatie is echt wel karig maar hee, dit is echt de top van de sociale woningen want als je buiten Antwerpen woont zijn er wel goede woningen maar die zijn in Antwerpen gewoon moeilijk te vinden. Dus ik ben er echt heel erg blij mee, mashaAllah.

Nog meer voordelen? Nou ik heb hele leuke dames gevonden die ik veels te weinig zie. Mede omdat ik als een kluizenaar leef door terror peuter N. omdat die overal aan zit, ook bij andere mensen. Een ander groot voordeel is dat er hier heel veel halal slagers zijn die gewoon de meeste soorten beleg verkopen zoals kalkoenham, american filet enzo. Gewoon heerlijk. We eten het niet meer zo vaak omdat we bezig zijn met bewuster te eten maar het idee dat het kan was vooral in het begin echt super tof.

Dus er zijn echt wel voordelen hoor hier in Belgie. Oja, ook een groot voordeel is dat ik hier dus DE school heb gevonden voor de S. Ze gaat wel zo Vlaams spreken natuurlijk dus ze word waarschijnlijk straks een echte Belg. Maar so be it. Als ze maar kaas en drop blijft eten.

About the post

persoonlijk

12 Comments

Add yours →

  1. Jouw blog is zo geweldig he!

    Like

  2. Ik lees succes recept voor patat haha. Mjam!

    Heel fijn te lezen wat de leuke kanten zijn van wonen in België. Toch heel anders dan ik verwacht had.

    Like

  3. Bsaha, mooi geschreven! Alleen zou ik mss wat meer afbeeldingen gebruiken ter afwisseling 🙂 Jazakallahoe Ghairan

    Like

Geef een reactie

