I love Amberina

Als je 4 kinderen hebt en er maar 2 bij je hebt, is dat moeilijk. Je wilt al je kinderen bij je hebben want je kinderen zijn een stuk van jezelf. 9 Maanden lang groeien ze onder je hart. Daarna groeien ze en zie je ze steeds groter worden. Een moeder wil altijd voor haar kinderen zorgen. Het is heel pijnlijk als dat niet lukt om verschillende redenen.

De oudste 2 hebben een andere vader dan de jongste 2 en de vader van de oudste 2 heeft, laten we het maar netjes houden, niet de juiste vaderrol vervuld waardoor de 2 oudsten nu niet meer bij hun vader wonen maar bij mijn ouders. Dat is maar heel recent gebeurd omdat hun vader ze, just like that, zat was. Hij kon het niet meer aan en had er geen zin meer in. Sja en daar zat ik dan, in Belgie, waar ik dus niks kon doen. Terugkomen naar Belgie wilde ze allebei niet omdat ze in Nederland echt zo een wereldje hebben opgebouwd met vrienden, werk, school etc. Ik voelde me ontzettend gefrustreerd maar tegelijkertijd ook opgelucht dat ze weg waren bij de grootste aanstichter van problemen en ruzies. Altijd maakte hij problemen. Over niks maakte hij problemen en dat had zijn weerslag op de band die ik had met mijn kinderen.

Van een alleenstaande moeder die een zeer sterke band had met haar kinderen, groeide dat uit naar een band die echt wel te wensen overliet. Vooral mijn oudste dochter was altijd wel achterdochtig als ik iets zei en dat deed mij heel veel pijn. Als je kinderen niet meer geloven dat jij als moeder het beste voor ze wilt betekent dat dat ze zelf ook niet goed meer in hun vel zitten want hoe kun je nou goed in je vel zitten als je je moeder niet meer vertrouwt. Ergens diep van binnen, wisten ze wel dat ik het echt goed bedoelde maar door de stoorzender die er in hun leven rondliep verdween dat gevoel naar de achtergrond.

Omdat nu de stoorzender zichzelf eigenlijk heel erg misbaar maakt en zichzelf, zijn doelen en intenties open en bloot laat zien, zien ze dat hij degene is die het niet goed bedoelde. Dat niet hij maar ik het beste met ze voorhad. En eigenlijk, hoe pijnlijk ook, was dit iets dat moest gebeuren. Het goede overwint namelijk altijd.
Gisteren kreeg ik een soort van ‘bewijs’ dat onze band al zoveel sterker is dan hij was. Ik had een smsje naar mijn oudste gestuurd dat ik van haar hou.
Dit postte ze op instagram:
screenshot_2015-04-23_2124

Ten eerste: Mijn steun en toeverlaat
Ten tweede: Flawless queen
Ten derde: Ze post het op instagram wat betekent dat het heel veel voor haar betekent

Ik hoop dat onze band steeds sterker word en dat alle troep die haar vader haar ooit in haar hoofd stopte een weg naar buiten vind en dat alle positiviteit die ik erin stopte weer een plekje vind waar het mag zijn, zonder afgekeurd te worden door iemand. Want een kind functioneert het beste als de band met zijn of haar moeder goed is. Daarom dat onze profeet Mohamed vrede zij met hem ook zei:

“O Boodschapper van Allah, wie van de mensen heeft het meeste recht op goed gezelschap van mij?” Hij antwoordde: “Je moeder.” De man vroeg: “En wie dan?” Hij antwoordde: “Je moeder?” “En wie dan?” Hij antwoordde: “Je moeder.” “En wie dan?” hij antwoordde: “Je vader.”

Moge Allah ons leiden en onze kinderen leiden en onze kinderen beschermen tegen alle slechte dingen. Amien. En natuurlijk als je geen moslim bent is deze smeekbede ook voor jouw kinderen. Smeekbedes beperken zich niet tot moslims want iedereen kan God om iets vragen. God heeft ons allemaal gemaakt, niet alleen moslims.

About the post

Geen categorie

3 Comments

Add yours →

  1. Wat naar om je lezen van je twee oudsten. Ik vond het ontroerend haar IG post te zien. Dat betekent op die leeftijd heel veel 😉
    Ameen op je dua ❤

    Like

  2. Zo bijzonder.. Zo lief.. Moge Allaah jullie band alleen maar sterker maken! Amin!

    Lijkt me zo moeilijk dit.. Je kids niet bij je.. Krijg er tranen van 😦

    Like

Geef een reactie

