Geluk

Ik weet heus wel dat het corny klinkt maar
Echt, ik hou zoooo van dit weer. Als de zon schijnt ruik ik ineens allemaal geuren van vroeger. Van toen ik een klein meisje was en we in de zomer bijna elk weekend op het strand lagen. Van toen ik met mijn broertje door heel Alkmaar fietste en we hutten bouwden en stiekem cote d’or chocolade aten.

Alhoewel ik vroeger op de basisschool flink gepest werd en daardoor echt een hekel had aan school, heb ik toch best een fijne jeugd gehad. Elk weekend cola en chips, de honeymoonshow met Ron Brandsteder op tv. Lekker rummycuppen en iedereen te slim af willen zijn. Dat zijn de dingen waar je aan terug denkt qls je ouder bent. Toen ware  ze maar ‘gewoon’. Nu vind ik ze speciaal.

Een zorgeloze jeugd is zeer belangrijk. Het pesten nam een groot deel van mjn leven in beslag want gepest worden heeft een enorme impact.

Toch werd het wel lichtelijk gecompenseerd omdat we v

rij vaak weg gingen. Niet perse naar pretparken maar gewoon op bezoek of weg met de auto en soms zo’n saaie boswandeling waar mijn vader altijd heel enthousiast dingen vertelden over alles wat hij zag. Toen vond ik het saai maar nu zou ik zo graag nog eens klein zijn en onbezorgd genieten van zo’n boswandeling.
Nog eens lekker zo’n klein meisje zijn en nergens aan denken. Geen verantwoordelijkheden, niks. Maar dan wel met de kennis van nu want dan zou ik beseffen dat de kleine dingen van toen, de grote dingen van later zouden worden.

Waar denk jij aan bij de heerlijke zomergeuren?

About the post

Geen categorie

Geef een reactie

