De Mount-Everest-vakantie-stress

Eigenlijk denk ik dat iedereen wel een beetje stress heeft zo voor een vakantie. Maar ik vraag me af of ik de enige ben die het als het beklimmen van de Mount Everest ziet..
Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op vakantie en kan niet wachten tot we de deur op slot doen en wegrijden. That moment, das puur genieten. Op dat moment valt alle stress van me af en kan ik echt ontspannen. Das zalig.
Vakantie vind ik dus leuk maar voordat we eindelijk op vakantie kunnen is het echt stress.

Aangezien ik een ongeorganiseerd persoon ben due to iets in mijn hoofd dat niet werkt zoals het bij de meeste mensen werkt, is de vakantie voor mij een reminder dat ik niet georganiseerd ben. Wij maken altijd lijstjes wat we moeten doen, moeten kopen en meenemen. Doen dingen zijn niet het probleem maar de koop dingen zijn de aanleiding van veel stress. Omdat ik door het jaar heen niet vaak kleding koop en totaal niet op voor werk qua kleding, moet ik alle zomerkleren in een paar weken aanschaffen. En op zich is dat voor de kinderen vrij gemakkelijk. Maar voor mijn man en voor mij? Complete ramp. We zijn alletwee echt zeurpieten. Ik vind sowieso al niks omdat alles lang, niet zo strak en bedekt moet zijn. Vandaar dat ik dat altijd uitstel maar mijn man vind ook precies niks. De spijkerbroeken zitten meestal niet goed, de shirt ook niet en de slippers vind ie niet.

Nou en dat zijn nog maar de kleren. Natuurlijk moet ik ook nog dingen hebben waarvan ik geen idee heb waar ze die verkopen zoals zo’n ronddraaiend bakje voor kinderen waar hun snackjes niet uitvallen, of  zelfs petjes offe een goede en makkelijke picknickmand. Mijn man is zoals ik zei al een pietje precies dus als ik iets allang ok vind ivm tijdsdruk, wil hij nog iets anders vinden omdat het hem toch niet zint.

Heel irritant. Naast die dingen heb ik natuurlijk ook nog mijn lijstje voor het huis. Hoe maak ik het huis schoon op een efficiënte manier en hoe combineer ik dat
1○ Met die kleine
2○ Met mijn normale huishouden
3○ De andere dingen die ik moet doen of kopen
4○ Met de tijd die overblijft als ik Sora heb gebracht
5○ Met de ramadan die aankomt

Kortom, zooooveel te doen en veels te weinig tijd. Ik was een handwas aan het doen maar zit gewoon NU om 6.24 op mijn wordpress app te bloggen. Ik moest gewoon even schrijven.
Hopelijk loopt het wel los maarre

Zijn jullie ook zo gestressed voor de vakantie?

About the post

Geen categorie

Geef een reactie

