Het is weer zover

Ja hoor, als moeder van kleine kinderen ben je er nooit van gevrijwaard…Nachten die te kort zijn of die te veel gaten bevatten.
Vannacht was het weer zover. Onze kleine Nu’aim zit namelijk momenteel in een zeer irritante periode.
Normaal gesproken is hij altijd wel druk en een beetje stout omdat hij van alles pakt en stuk maakt. Alleen nu huilt hij echt om alles. Alles. Als er iets is dat hem niet bevalt is dat reden om te janken.
Midden in de nacht moet meneer direct zijn behoeftes vervuld zien worden omdat hij anders begint te schreeuwen.
Ik voel me werkelijk een slaaf van deze jongen.

Ik probeer om rustig te blijven en te kijken wat hij wil of nodig heeft maar ik kan er niks aan doen dat ik strontchagerijnig word.
Natuurlijk heb ik het zelf een beetje verpest door hem vaak bij mij in bed te nemen maar dat is gewoon omdat ik anders nog langer wakker ben ’s nachts. Drinken doet hij niet meer zoveel gelukkig maar nog steeds is hij wakker en beweegt hij. Hij ligt het liefste overdwars. Heel handig hoor. Dan ligt hij natuurlijk zonder deken want hij trapt die weg maar word dan wakker omdat hij het koud heeft. Wat hij ook heel leuk vind is om met zijn hoofd op mijn kussen te liggen. Like seriously dude, ik slaap al op zo’n klein stukje van het bed omdat jij de rest van de 1.60 voor jezelf hebt maar mijn kussen wil je ook nog innemen?

Vanmorgen werd hij rond 6 uur even wakker maar sliep na gerommel toch weer door. Maar om 7 uur vond hij het nodig om mij wakker te maken en sliep hij weer door. Kom op, give me a break en geef mij gewoon mijn slaap alstjeblieft!
Slaaptekort hoort erbij en slaaptekort kun je compenseren. Slaap word gewoon zwaar overschat. Uiteindelijk weten alle moeders dat je gewoon een beetje een moeilijk dagje hebt maar dat je alles gewoon doet.
Alleen na 2 jaar tekort slaap, wat ook komt omdat ik elke dag om 6 uur opsta voor Soraya, ben ik echt op een punt dat ik echt boos ben. Mijn humeur daalt gewoon naar het vriespunt en vervolgens heb ik echt bijna de halve dag nodig om een beetje te kalmeren.

Ik zal wel de enige zijn die dan chagerijnig tegen de kinderen doet maar ik kan er echt niks aan doen. Teveel slaapgebrek is gewoon echt niet goed voor een mens en vandaag is het dus weer zover. Want niet alleen sliep ik tekort maar omdat meneer mijn sloffen aanwilde en ik ze liever zelf aan had, vond hij het nodig om een huilbui op te zetten.
En toen ik naar het toilet ging en de stoel die hij naast de pot neerzette, een stukje verschoof, was dat weer aanleiding om te gaan janken. Oja en toen hij de schoenen van Soraya op het kleed had neergezet en ik ze terug in de gang smeet, was dat ook weer een goede reden voor zijn buien. Ja, want schoenen horen toch op een tapijtje!

Nou mama’s, ik ga maar eens een driedubbele koffie drinken en een ontbijtje klaarmaken voor die hongerlappen hier want anders krijgen we een NOG bozer jongetje. Doeiiii

About the post

Geen categorie

8 Comments

Add yours →

  1. Le Petit Favorite 1 november 2015 — 09:58

    Ohh zo herkenbaar.. Het humeur en de huil door merg en been die vaak ook volkomen nep is. Niet luisteren en mensen die nog steeds denken dat ik de hele dag en nacht niets doe. Adem in, adem uit.. heel veel sterkte!

    Like

  2. Ik kijk momenteel naar dochterlief die mijn wederom om 2,3,4 en 5 uur heeft wakker gemaakt. Zij ligt nu heerlijk te slapen. Soms denk ik teeug aan m’n zwangerschap, dat alle mama’s zeiden; “slaap nu het nog kan!”
    Nu snap ik het…
    Ik voel je! Ik snap je en inch Allah slapen ze goed door als ze twaalf zijn… Ik beloof dat ik dan een nachtje naast haar bed ga zitten en haar om 2,3,4 en 5 uur wakker maak. Nu maar even bijslapen 😘

    Like

    • 2, 3, 4 en 5 uur. Best wel vaak maar echt, het hoort erbij. Laat niemand je iets anders wijsmaken. Met nummer 1, 2, 3 EN 4 was het raak. Het eerste jaar heb ik sowieso van alle 4 nooit door kunnen slapen. Zelfs Amber en Greg die gewoon een fles kregen na de bv periode, waren nog elke nacht wakker. Ik weet zelfs nog dat ik volle melk aan het opwarmen was in de magnetron voor Amber en dat krijgen ze na 1 jaar pas.

      Hahahaha en ja, eigenlijk moet ik ze gewoon nu wakker maken. En soms he, doe ik dat ook, dan ga ik bellen als ik weet dat ze nog slaperig zijn en doe ik heel opgewekt.

      Like

  3. Ik heb geliked…. maar hoop dat je verdere dag meeviel….

    Like

  4. Ohhhhhh wat herkenbaar!!! Michelle wat begrijp ik jou goed! Naehla is precies zo, om de haverklap word er gehuild hier de laatste tijd… en zo hard ook..je gaat rennen voor d’r! !! Ze weet zelf niet eens waarom ze gilt ook.. en nee dat slaaptekort. . Hier ook nu 1.5 jaar.. ik zou niet weten wat doorslapen is… laat staan een nacht van meer dan 6 uur slaap.. ik heb ’t ook dat ik niet lekker in me vel zit en stront hagrijnig word om de kleinste dingen .. slaap is zoooooo belangrijk!

    Like

    • Haahaahaha jaa ik snap dat je gaat rennen voor haar. Mensen snappen dat soms niet maar ik krijg echt kortsluiting dan hoor. Verschrikkelijk gewoon. Gisteren was normaal een geen tv dag maar ik heb hem toch maar aan gedaan. Ik werd echt bijna letterlijk gek terwijl ik in de keuken was. Enja slaap is echt superbelangrijk maar ik heb wel geleerd dat ik minder slaap nodig heb dan ik altijd dacht.

      Like

Geef een reactie

