Snelle blog

Elke week zou ik minstens 3 blogs online zetten. Een belofte aan mezelf en een belofte aan jullie. Voor mezelf om een stok achter de deur te hebben om mijn best te doen om te blijven schrijven. Het is niet dat ik last heb van een gebrek aan inspiratie of een writersblock. Helemaal niet, nog niet elhamdulilah en inshaAllah komt het ook niet. Het is meer een stok voor mezelf omdat ik mezelf serieus moet nemen. Ik hou van schrijven en dus moet ik blijven schrijven en me niet af laten leiden. Afleiding zorgt er voor dat ik mijn passie en mijn doelen vergeet en dat laat ik niet (meer) gebeuren.

Ik was dus van plan om een blog te schrijven die op de een of andere manier met de islam te maken heeft. Gewoon omdat het morgen vrijdag is en omdat ik dingen deel die mij bezig houden. Alleen is er deze keer iets tussen gekomen.

Omdat Soraya al een tijdje op school zit en heel soms huiswerk krijgt, vonden wij het tijd voor een bureautje voor haar. Al vanaf vorig schooljaar waren we van plan om naar de Ikea te gaan en een leuke uit te zoeken. Gisteren was het eindelijk zover. Naar de Ikea. We zochten een leuk, niet te duur, wit ding uit met natuurlijk een witte bureaustoel.
Zo’n echt bouwpakket. Alleen wat ik even vergeten was, was dat er geen goed plekje was in haar kamer en dat ik die nog moest maken. Vandaag kreeg ik het in mijn kop, ik moést en zou haar kamer veranderen. En als ik iets écht wil, dan kun je er gif op innemen dat het gebeurt. Zo ook haar kamer.
Het legen van de kasten ging gevaarlijk snel. Zo zag het er toen ongeveer uit:

image

Heel veeel bende maar toen moest de grote kast nog verschoven worden..Allemachtig wat is die kast zwaaaaar!!! Zo’n dubbele kast met schuifdeuren. Even was ik bang dat ik het niet in mijn eentje zou redden maar met heel voorzichtig te doen en een schuifdeur te verwijderen, is het me uiteindelijk toch gelukt! Zo fijn. En omdat ik echt de hele middag bezig ben geweest, heb ik nu geen tijd meer om een blog te schrijven over de islam. Dit heb ik snel geschreven onder het koken en ik zal zometeen als Nu’aim slaapt ook nog wel even bezig zijn met het bureau in elkaar te zetten. Tenminste als het me lukt. Ik ben er niet zo’n ster in maar ik ga het wel proberen inshaAllah. Als ik tijd heb zal ik straks een snelle update geven. Nu ga ik snel eten, bismillah!

Update: Noemie had vandaag de hele dag niet geslapen en was totaal over zijn slaap heen toen zijn vader kwam. Dit uitte zich natuurlijk in irritant gedrag, das altijd. Om alles huilen enzo. Toen bracht ik hem naar bed en dat was echt een drama. Hij bleef maar huilen om zijn vader. Niet normaal. Dus geen tijd voor het bureau. Maarja morgen (vandaag dus) weer een dag. Het wordt een internet loze dag dus ik zal zeeën van tijd hebben. Hahaha. Dag tot maandag inshaAllah!

Update 2: Handig zo’n internetloze dag want deze blog, die ik om 9.00 uur vandaag had ingepland, is niet online gekomen. Nouja zeg, echt stom. Gelukkig ben ik toch even snel gaan kijken, heel stiekem. Dus, een beetje te laat maar wel nog op vrijdag!

About the post

Geen categorie

Geef een reactie

