Een nieuwe blog

Dames en heren, jongens en meisjes, na lang bikkelen en irritaties is het dan al een paar maanden zo ver: Mijn nieuwe blog!
Met famizo ben ik begonnen omdat ik echt werkelijk geen idee had waar ik over ging bloggen en wat mijn naam moest zijn. Ik wist alleen dat ik wilde bloggen.
Inmiddels weet ik dus dat wel. Ik schrijf over dingen die mij bezighouden als mama, als moslima, als vrouw, als vrouw van en stukjes over de dingen die mij bezighouden in de wereld. Wat kon ik dan beter doen dan een blog te starten met een naam die veel duidelijker weergeeft wie ik ben?

De naam die ik gekozen heb is ‘fatimama’. Fatimama voelt voor mij dichter bij dan Famizo. Famizo is meer anoniem en dat wil ik niet meer zijn. Ik besef nu dat ik gewoon mag zijn wie ik wil zijn, dat er altijd wel mensen zijn die achter mijn rug om lachen om wat ik schrijf. Dat er mensen zijn die misschien denken: “What the **** denkt zij wel niet”. Maar dat boeit me niet meer. Ik ben Michelle/Fatima-Zohra, een Nederlandse bekeerling, een mama, een dochter, de vrouw van mijn man, de vriendin van en ik mag er zijn.

Als jij mij wilt volgen op mijn nieuwe blog, wees welkom. Dat kun je doen op fatimama.be

Zie ik je daar? Dat zou ik heel leuk vinden. Veel liefs

About the post

Geen categorie

Geef een reactie

